//RESEARCH
Innsikt er essensielt både før og etter sponsoravtaler inngås. Sponsor Insight bistår norske bedrifter, rettighetshavere og merkevarer med verdifull innsikt gjennom blant annet evalueringer og undersøkelser.
PUBLIKUMSOPPLEVELSER
Vi gjennomfører årlig svært mange undersøkelser blant publikum på norske idrettsarenaer, festivaler, messer og eventer. Å dokumentere publikumsopplevelsen er viktig for å forstå hva som er viktig for målgruppen, samt dokumentere effekter for potensielle og eksisterende samarbeidspartnere.
RINGVIRKNINGSANALYSE
Et arrangement med tilreisende deltakere og tilskuere skaper store ringvirkninger for en region. Vi kartlegger økonomiske (og andre) ringvirkninger som gir deg dokumentasjon på den samlede verdien arrangementet skaper.
MERKEVAREMÅLING
En merkevaremåling gir deg verdifull innsikt i hvordan målgruppen oppfatter merkevaren din – uavhengig av om du jobber med sponsing eller ikke. Vi måler sentrale merkevareparameter som gir et solid grunnlag for strategiske og kommersielle beslutninger.
PROFIL- OG IDRETTSINTERESSE
Vi har en løpende tracker som måler hvilke norske idrettsutøvere nordmenn liker best. Listen viser de 100 mest populære utøverne til en hver tid.
Trackeren går hver uke, hver måned gjennom hele året og har gjort det siden 2009.
SPONSORBOOSTER™
SponsorBooster™ er en undersøkelse som er spesialutviklet for å kartlegge hvilke effekter en sponsor kan oppnå gjennom et sponsorobjekt med ulik form for kommunikasjon/budskap gjennom sponsoratet.
OMDØMMEMÅLING
Sponsing er et godt virkemiddel for å påvirke omdømmet til en merkevare. Vi undersøker hvordan din virksomhet eller organisasjon oppfattes i offentligheten, og gir deg et tydelig bilde av hvilke drivere som påvirker omdømmet.
“Selv om vi har en tydelig strategi og klare mål for sponsorarbeidet, er det avgjørende å forstå hvilken effekt vi faktisk oppnår. For å sikre ønsket avkastning og kunne ta gode beslutninger videre, er innsikt fra helt nødvendig”.
Cathrine Suttie
Sponsoransvarlig Konsern, Lyse
KONTAKT OSS
Lurer du på hva publikum egentlig tenker om merkevaren din?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat!