
PUBLIKUMS-
OPPLEVELSER
-
FESTIVAL-
UNDERSØKELSER
Vi måler festivalopplevelsen – fra publikum til partner
Hvert år gjennomfører vi målinger for nærmere 17 ulike festivaler over hele landet. Undersøkelsen kan inkludere alt fra publikumsopplevelsen til kartlegging av omdømme, posisjon og sponsoreffekter for samarbeidspartnere.
Sammenlign deg med resten av markedet
Våre undersøkelser inkluderer benchmarking, slik at du kan se hvordan du presterer – sammenlignet med konkurrentene og resten av markedet.
FestivalundersøkelseR skredderskYS
i samråd med kunden
Alt tilpasses i tett samarbeid med arrangør, målgruppe og formål.
PUBLIKUMSOPPLEVELSER
- Fasiliteter og logistikk
- Mat og drikke
- Stemning og trygghet
- Tilgjengelig info
- Totalopplevelse
INTERESSE OG OMDØMME
- Interesse for festivalen/grunner
for besøk
- Inntrykk/omdømme av festival
- Gjenbesøk og lokal stolthet
SPONSOREFFEKTER
- Sponsorkjennskap
- Holdnings- og kjøpseffekt
- Kjennskap til sponsoraktiviteter
ANDRE OMRÅDER
- Bærekraft
- Samfunnsansvar
- Åpne tilbakemeldinger
RINGVIRKNINGER
- Lengde på opphold
- Reisefølge og overnatting
- Pengebruk og profil
- mm.
“Publikumsundersøkelsene er et viktig verktøy for å kalibrere sponsoratene våre og gi oss objektive tall som sikrer kunnskapsbaserte beslutninger – både for sponsorverdi og målgruppe. I tillegg gir de oss verdifull innsikt i publikums atferd og ønsker, noe som styrker planleggingen og gjennomføringen av arrangementene våre”.
Lars Berg Giskeødegård
Founder, Momentium