PUBLIKUMS-
OPPLEVELSER

-

undersøkelseR skredderskYS
i samråd med kunden

Alt tilpasses i tett samarbeid med arrangør, målgruppe og formål.

PUBLIKUMSOPPLEVELSER

- Fasiliteter og logistikk

- Mat og drikke

- Stemning og trygghet

- Tilgjengelig info

- Totalopplevelse

INTERESSE OG OMDØMME

- Interesse for arrangement/grunner
for besøk

- Inntrykk/omdømme av arrangementet

- Gjenbesøk og lokal stolthet

RINGVIRKNINGER

- Lengde på opphold

- Reisefølge og overnatting

- Pengebruk og profil

- mm.

SPONSOREFFEKTER

- Sponsorkjennskap

- Holdnings- og kjøpseffekt

- Kjennskap til sponsoraktiviteter

ANDRE OMRÅDER

- Bærekraft

- Samfunnsansvar

- Åpne tilbakemeldinger

Sammenlign deg med resten av markedet!

Våre undersøkelser inkluderer benchmarking, slik at du kan se hvordan du presterer – sammenlignet med konkurrentene og resten av markedet.

Vi gjennomfører målinger for mange av landets største festivaler, og i 2025 samarbeider vi med over 20 festivaler over hele Norge. Vi kartlegger alt fra publikumsopplevelse til omdømme, posisjon og sponsoreffekter for samarbeidspartnere.

FESTIVAL

Publikumsundersøkelsene er et viktig verktøy for å kalibrere sponsoratene våre og gi oss objektive tall som sikrer kunnskapsbaserte beslutninger – både for sponsorverdi og målgruppe. I tillegg gir de oss verdifull innsikt i publikums atferd og ønsker, noe som styrker planleggingen og gjennomføringen av arrangementene våre.

KUNDE: MOMENTIUM

Lars Berg Giskeødegård

Eier, Momentium

Et utvalg av festivalene vi jobber med


ARENA/STADION

Vi gjennomfører publikumsundersøkelser på stadioner og arenaer over hele landet. Undersøkelsene gir deg innsikt i publikumsopplevelse, lojalitet, engasjement og sponsorverdier – og gir både arrangør og samarbeidspartnere et solid grunnlag for å utvikle arenaopplevelsen.

KUNDE: VÅLERENGA FOTBALL ELITE

Publikumsundersøkelsen har vi basert hele vår kommersielle strategi rundt. Etter nedrykket i 2023 brukte vi denne som et slags «bunnpunktsanalyse» mens den vi fikk etter 2024-sesongen har vist hvilke steg vi har tatt. Disse undersøkelsene har vært helt gull for oss, både internt og eksternt. Publikum er det viktigste vi har, og de tilbakemeldingene har vi brukt aktivt for å ta nye steg og utvikle oss videre.
Partnerundersøkelsen brukes også i status- og salgsmøter, gjerne mot de partnerne som vi ønsker inn i nettverket. Denne undersøkelsen har vært en fin pekepinn på hva som er viktig for de eksisterende, hva som er nedslagsfeltet og hva de ønsker å få ut av et samarbeid med Vålerenga Fotball Elite.

Andreas Aalbu

Kommersiell leder VIF


EVENT

Enten det er konferanse, lansering, prisutdeling eller en storslått fest hjelper vi deg med å måle effekten. Undersøkelsene gir innsikt i deltakernes opplevelse – fra atmosfære og faglig innhold til lokaler, servering og den praktiske gjennomføringen. Tilbakemeldingene gir et solid grunnlag for evaluering, og kan brukes aktivt i planleggingen av neste arrangement.


MESSER

Messer og utstillinger er viktige møteplasser for nettverksbygging og produktpresentasjoner. Våre undersøkelser gir deg innsikt i hva som engasjerer, hvem som besøker, og hva som skaper resultater.

Undersøkelsene skreddersys til din messe og kan inkludere både publikum og utstillere. Vi tilbyr også sammenligningsdata og utviklingsinnsikt på tvers av bransjer.

KUNDE: BYGG REIS DEG

I Bygg Reis Deg er vi opptatt av kontinuerlig forbedring. Derfor har vi engasjert Sponsor Insight til å gjennomføre en detaljert utstiller- og besøksundersøkelser under de tre siste messene. Det å bruke en objektiv en tredjepartsleverandør gir oss sammenlignbare data, som gir verdifull innsikt i hva vi bør videreføre, hva som krever videreutvikling og forbedring, hvilke nye tiltak vi bør iverksette – og hva som eventuelt bør avvikles.
Resultatene brukes aktivt som beslutningsgrunnlag for konseptutvikling, innsalg av stands og utvikling av markedskampanjer – med mål om å tiltrekke enda flere besøkende til messen.

Gunnar Glavin Nybø

Administrerende direktør, Bygg Reis Deg

ØNSKER DU Å FÅ INNSIKT I PUBLIKUMSOPPLEVELSEN?