 
        
        
      
    
    PUBLIKUMS-
OPPLEVELSER
undersøkelseR skredderskYS 
i samråd med kunden 
Alt tilpasses i tett samarbeid med arrangør, målgruppe og formål.
PUBLIKUMSOPPLEVELSER
- Fasiliteter og logistikk
- Mat og drikke
- Stemning og trygghet
- Tilgjengelig info
- Totalopplevelse
INTERESSE OG OMDØMME
- Interesse for arrangement/grunner 
for besøk
- Inntrykk/omdømme av arrangementet
- Gjenbesøk og lokal stolthet
RINGVIRKNINGER
- Lengde på opphold
- Reisefølge og overnatting
- Pengebruk og profil
- mm.
SPONSOREFFEKTER
- Sponsorkjennskap
- Holdnings- og kjøpseffekt
- Kjennskap til sponsoraktiviteter
ANDRE OMRÅDER
- Bærekraft
- Samfunnsansvar
- Åpne tilbakemeldinger
Sammenlign deg med resten av markedet!
Våre undersøkelser inkluderer benchmarking, slik at du kan se hvordan du presterer – sammenlignet med konkurrentene og resten av markedet.
Vi gjennomfører målinger for mange av landets største festivaler, og i 2025 samarbeider vi med over 20 festivaler over hele Norge. Vi kartlegger alt fra publikumsopplevelse til omdømme, posisjon og sponsoreffekter for samarbeidspartnere.
FESTIVAL
“Publikumsundersøkelsene er et viktig verktøy for å kalibrere sponsoratene våre og gi oss objektive tall som sikrer kunnskapsbaserte beslutninger – både for sponsorverdi og målgruppe. I tillegg gir de oss verdifull innsikt i publikums atferd og ønsker, noe som styrker planleggingen og gjennomføringen av arrangementene våre.”
KUNDE: MOMENTIUM
Lars Berg Giskeødegård
Eier, Momentium
Et utvalg av festivalene vi jobber med:
ARENA/STADION
Vi gjennomfører publikums- og partnerundersøkelser på stadioner og arenaer over hele landet. Undersøkelsene gir deg innsikt i publikumsopplevelse, lojalitet, engasjement og sponsorverdier – og gir både arrangør og samarbeidspartnere et solid grunnlag for å utvikle arenaopplevelsen.
KUNDE: VÅLERENGA FOTBALL ELITE
“Publikumsundersøkelsen har vært grunnlaget for vår kommersielle strategi. Etter nedrykket i 2023 brukte vi den som en bunnpunktsanalyse, og resultatene etter 2024-sesongen viste tydelige steg fremover. Innsikten har vært uvurderlig både internt og eksternt, og hjulpet oss å ta nye steg for å utvikle oss videre.”
“Partnerundersøkelsen gir oss et klart bilde av hva som er viktig for både eksisterende og potensielle partnere. Den brukes aktivt i status- og salgsmøter, og hjelper oss å vise verdien av et samarbeid med Vålerenga Fotball Elite.”
Andreas Aalbu
Kommersiell leder, VIF
EVENT
Enten det er konferanse, lansering, prisutdeling eller en storslått fest hjelper vi deg med å måle effekten. Undersøkelsene gir innsikt i deltakernes opplevelse – fra atmosfære og faglig innhold til lokaler, servering og den praktiske gjennomføringen. Tilbakemeldingene gir et solid grunnlag for evaluering, og kan brukes aktivt i planleggingen av neste arrangement.
KUNDE: SPONSOR- OG EVENTFORENINGEN
“Vi bruker undersøkelsene aktivt for å utvikle og forbedre tilbudet vårt. Innsikten gir oss et solid grunnlag for beslutninger, tydelige effekter over tid og en bedre opplevelse for medlemmene. Den har stor verdi både internt, som styringsverktøy, og eksternt, ved å dokumentere effekt og retning overfor samarbeidspartnere.”
Cathrine Rognes Johnsen
Event- og markedskoordinator,
Sponsor- og eventforeningen
MESSER
Messer og utstillinger er viktige møteplasser for nettverksbygging og produktpresentasjoner. Våre undersøkelser gir deg innsikt i hva som engasjerer, hvem som besøker, og hva som skaper resultater.
Undersøkelsene skreddersys til din messe og kan inkludere både publikum og utstillere. Vi tilbyr også sammenligningsdata og utviklingsinnsikt på tvers av bransjer.
“I Bygg Reis Deg jobber vi kontinuerlig med forbedring. Sponsor Insight har gjennomført utstiller- og besøksundersøkelser under de tre siste messene, noe som gir oss sammenlignbare data og verdifull innsikt. Resultatene viser hva vi bør videreføre, utvikle eller endre, og brukes aktivt i konseptutvikling, innsalg og markedskampanjer for å tiltrekke flere besøkende.”
KUNDE: BYGG REIS DEG
Gunnar Glavin Nybø
Administrerende direktør, Bygg Reis Deg
 
                         
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
                 
                 
                 
                 
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
            
              
            
            
          
               
                 
                 
                 
                 
            
              
            
            
          
               
                 
                 
                 
                 
            
              
            
            
          
               
                 
                 
                 
                