
CASE
RÅDGIVNINg
SPONSORSTRATEGI FOR BDO
//Sponsorguide-
slik løfteR vi
bdo sin sponsorstrategi
BDO er et landsdekkende revisjons- og rådgivningsselskap med sterk regional tilstedeværelse og om lag 50 kontorer over hele landet.
BDO Norge er en aktiv støttespiller for norsk idrett og bistår som rådgiver for ledelsen og styrene i klubber og forbund. De har over 200 kunder innen både topp- og breddeidrett.
De er også hovedsamarbeidspartner for Redd Barna, noe som understreker deres engasjement for samfunnsansvar og humanitære formål.
BDO har i mange år sponset svært bredt, men uten en tydelig sponsorstrategi. Det er i hovedsak regionskontorene som har inngått og fulgt opp sponsoravtaler lokalt, noe som har ført til en fragmentert portefølje uten en rød tråd eller felles målsetning.
UTFORDRINGEN TIL BDO
HVORDAN SKULLE VI LØSE DET?
“Sponsor Insight forsto oppgaven veldig raskt, og laget en prosess som var hånd i hanske med våre behov. Vi har adaptert og implementert deres anbefalinger med meget gode tilbakemeldinger.”

VEIEN VIDERE FOR BDO
Nå har vi i del 1 utviklet et rammeverk som hjelper BDO å kategorisere sponsoratene sine og definere tydelige krav, uavhengig av hvilken bransje sponsorobjektene tilhører. Dette rammeverket, som vi har kalt Sponsorguiden, gir et felles utgangspunkt for å evaluere og videreutvikle sponsorporteføljen. I neste fase skal vi se nærmere på hvordan vi kan optimalisere porteføljen for fremtiden, slik at sponsoratene skaper enda større verdi – både for BDO og samarbeidspartnerne.