
SponsorBooster™
SponsorBooster™ er en undersøkelse som er spesialutviklet for å kartlegge hvilke effekter en sponsor kan oppnå gjennom et sponsorobjekt med ulik form for kommunikasjon/budskap gjennom sponsoratet.
Hva er SponsorBooster™?
SponsorBooster™ er et spesialutviklet analyseverktøy fra Sponsor Insight, utviklet i samarbeid med Handelshøyskolen BI (Hans Mathias Thjømøe og Erik Olson).
Produktet bygger på forskningsbaserte måleparametere som identifiserer hva som faktisk driver effekten av sponsorater. Det gir innsikt i hvilke resultater sponsorer oppnår gjennom samarbeidet med et sponsorobjekt – og dokumenterer hvordan sponsing påvirker merkevarekjennskap, holdninger, engasjement og kjøpsatferd.
Hva gir målingen svar på?
-Hvilken effekt sponsoratet har på kjennskap, omdømme og assosiasjoner
-Hvordan sponsoratet påvirker holdninger og engasjement
-Om det styrker posisjonen til sponsoren i målgruppen
-I hvilken grad det skaper kjøpseffekter og anbefalingseffekt
-Hvilket samsvar (fit) folk opplever mellom sponsor og sponsorobjekt
-Om kommunikasjonen er tydelig, relevant og troverdig
HVA KAN INNSIKTEN BRUKES TIL?
-Dokumentere sponsorverdi overfor samarbeidspartnere
-Styrke strategier og forankring internt i organisasjonen
-Prioritere riktig kommunikasjon basert på hva som faktisk virker
-Sikre sponsorfornyelser og partnerskap gjennom innsiktsbasert dialog
-Følge utvikling over tid gjennom målinger
“Innsikten vi får gjennom dere har vært svært nyttig, både i det overordnede arbeidet og i den daglige gjennomføringen. Vi har blant annet brukt analysene aktivt i dialogen med samarbeidspartnere, og de har vært til god hjelp i videreutvikling og forankring av strategier og sponsorarbeidet internt. Det gir oss et tydelig bilde av effekten og gjør det enklere å kommunisere verdien av det vi gjør.”
Gunn Inger Røkke Ruud
Teamleder og fagansvarlig, Næringsliv,
Frelsesarmeen