SponsorBooster™

SponsorBooster™ er en undersøkelse som er spesialutviklet for å kartlegge hvilke effekter en sponsor kan oppnå gjennom et sponsorobjekt med ulik form for kommunikasjon/budskap gjennom sponsoratet.

Hva er SponsorBooster™?

SponsorBooster™ er et spesialutviklet analyseverktøy fra Sponsor Insight, utviklet i samarbeid med Handelshøyskolen BI (Hans Mathias Thjømøe og Erik Olson).

Produktet bygger på forskningsbaserte måleparametere som identifiserer hva som faktisk driver effekten av sponsorater. Det gir innsikt i hvilke resultater sponsorer oppnår gjennom samarbeidet med et sponsorobjekt – og dokumenterer hvordan sponsing påvirker merkevarekjennskap, holdninger, engasjement og kjøpsatferd.

Hva gir målingen svar på?

-Hvilken effekt sponsoratet har på kjennskap, omdømme og assosiasjoner

-Hvordan sponsoratet påvirker holdninger og engasjement

-Om det styrker posisjonen til sponsoren i målgruppen

-I hvilken grad det skaper kjøpseffekter og anbefalingseffekt

-Hvilket samsvar (fit) folk opplever mellom sponsor og sponsorobjekt

-Om kommunikasjonen er tydelig, relevant og troverdig

HVA KAN INNSIKTEN BRUKES TIL?

-Dokumentere sponsorverdi overfor samarbeidspartnere

-Styrke strategier og forankring internt i organisasjonen

-Prioritere riktig kommunikasjon basert på hva som faktisk virker

-Sikre sponsorfornyelser og partnerskap gjennom innsiktsbasert dialog

-Følge utvikling over tid gjennom målinger

Innsikten vi får gjennom dere har vært svært nyttig, både i det overordnede arbeidet og i den daglige gjennomføringen. Vi har blant annet brukt analysene aktivt i dialogen med samarbeidspartnere, og de har vært til god hjelp i videreutvikling og forankring av strategier og sponsorarbeidet internt. Det gir oss et tydelig bilde av effekten og gjør det enklere å kommunisere verdien av det vi gjør.

Gunn Inger Røkke Ruud

Teamleder og fagansvarlig, Næringsliv,

Frelsesarmeen

ØNSKER DU en skreddersydd SponsorBooster™-undersøkelse som viser effekten av sponsoratet ditt?