
OMDØMMEMÅLING
Sponsing er et godt virkemiddel for å påvirke omdømmet til en merkevare. Vi undersøker hvordan din virksomhet eller organisasjon oppfattes i offentligheten, og gir deg et tydelig bilde av hvilke drivere som påvirker omdømmet.
Omdømmet er blant virksomhetens viktigste, men mest sårbare verdier. Det påvirker hvordan du blir valgt, vurdert og snakket om. Med en omdømmemåling får du innsikt i hvordan du oppfattes – og hvorfor. Vi måler og analyserer oppfatningen av din virksomhet, organisasjon eller sponsorobjekt, og gir deg et tydelig og oppdatert bilde av hvilke faktorer som driver omdømmet – både i det store bildet og over tid.
Hva får du innsikt i?
-Hvordan befolkningen, målgruppen eller interessenter oppfatter deg
-Hva som oppfattes positivt eller negativt – og hvorfor
-Endringer i oppfatning over tid eller etter spesifikke hendelser
-Segmenterte inntrykk (alder, kjønn, region, interesse, rolle osv.)
-Hva du kan påvirke for å styrke omdømmet ditt
Omdømme i møte med hendelser og kriser
Et sterkt omdømme bygges over tid, men kan påvirkes over natten. Derfor er det avgjørende å kunne måle hvordan saker i mediene, krisehåndtering eller PR-eksponering faktisk påvirker hvordan du oppfattes.
Vi ser ofte at store mediesaker fører til endringer i hvordan folk vurderer en virksomhet – men ikke alltid i negativ retning. Noen aktører opplever til og med en styrking av sponsoroppfatningen etter håndtering av en sak.
Ved å måle omdømme både før og etter en hendelse, kan vi dokumentere faktisk effekt, og hjelpe deg med å kommunisere riktig.
Hva brukes innsikten til?
-Evaluere effekten av PR, sponsorat eller kampanjer
-Avdekke behov for kommunikasjonsjusteringer
-Støtte ledelses- og strategiarbeid med data
-Sammenligne posisjon mot konkurrenter