SE BILDER FRA PASSION MARKETING-DAGEN 2023:
INFORMASJON OM RAPPORTEN OG PASSION MARKETING-DAGEN:
-
• Oversikt over Norges største og mest attraktive sponsorobjekter
• Topplister over hvilke bransjer og bedrifter som sponser mest
• De vanligste gjenytelsene fra sponsorobjekter fordelt på idrett, fotball, kultur, festival og sosio
• Norske og internasjonale sponsorcases
• Prisnivåer
• Størrelsen på sponsormarkedet 2023
• Størrelsen på eventmarkedet 2023
• Prognose for 2024
• Sponsing og event sin andel av det total mediemarkedet
• Utvikling fra 2009 frem til i dag
-
• Innen hvilke priskategorier har bedrifter sponsoravtaler?
• Har bedrifter de siste årene fordelt sponsormidlene på færre eller flere avtaler enn tidligere? Eventuelt hvorfor?
• Trender innen sponsing
• Stiller sponsorene krav til miljø/bærekraft i deres sponsoravtaler? Er det noen bærekraftsmål de prioriterer i større grad enn andre?
• Hvor mye brukes på aktivering av sponsoravtaler og hvordan aktiveres avtalene?
• Sponsingens andel av markedsbudsjettet og forventet utvikling i 2024. Vil budsjettene for sponsing økes eller reduseres?
• Hvor viktig er sponsing som en del av markedsmiksen sammenlignet med andre mediekanaler?
• Hvor godt fremstår sponsorobjektene innen idrett, kultur og sosio/humanitært i forhold til presentasjon, gjenytelser, dokumentasjon av prisnivå mm.
• Hvilke sponsorområder blir mer/mindre viktig?
• Hvor utbredt er måling og analyse av effekter fra sponsoravtaler?
• Hvilken framgangsmåte har bedriftene for inngåelse av avtaler?
• Hva er viktig for sponsorene når de inngår en avtale? Hva ønsker de å få ut av avtalene?
PROFILER/INFLUENCER MARKETING:
• Flyttes markedsmidler fra sponsing til influencer marketing?
• Mest attraktive sponsorobjekter
• Mest attraktive utøvere
-
• Viktighet av events i forhold til andre kommunikasjonskanaler
• Bruk av events i aktivering av sponsoravtaler
• Viktighet av eksterne event i bedriftens totale markedskommunikasjon
• Hvor mye midler bedrifter bruker på interne eller eksterne event i løpet av et år
• Hvor mange bedrifter benytter ekstern bistand til gjennomføringen av event?
• Hvor stor andel av jobben med bedriftens event som gjennomføres av eksterne som byråer o.l.
• Hvilke typer byråer bedriftene benytter seg av til gjennomføringen av event?
• Bruk av ekstern bistand til gjennomføringen av både interne og eksterne event
• Har bedrifter egne ansatte som er ansvarlig for bedriftens event?
• Planlegger bedrifter å gjøre en større andel av eventene ved hjelp av ekstern bistand eller større andel i egen regi?
-
Passion Marketing-dagen 2024 avholdes i slutten av september. Mer info kommer.
-
Et nyttig kurs for deg som ønsker å lære mer om sponsing.
Innhold i kurset:
Begrepsavklaring innen sponsing
Om det norske sponsormarkedet
Sponsing som kommunikasjonskanal
Strategisk sponsing
Innsalgsstrategier for objekter
Fremgangsmåter
Evaluering av sponsoravtaler
Dette og mye annen relevant informasjon får du gjennom Sponsorskolen.
Kurset holdes av Lars Brockstedt Svendsen, partner i Sponsor Insight og en erfaren sponsorrådgiver, sponsoranalytiker og foredragsholder. Han har siden 1999 jobbet med fokus på sponsing, først med på dokumentasjon og effekt, før han i senere tid har hatt et økt fokus på rådgivning og foredragsvirksomhet i Sponsor Insight.Pris: 2000 ,- eks. mva. per deltaker.
-
Ordinær pris: 20.000,- eks. mva.
Pris for medlemmer av SEF: 16.000,- eks mva.Trykk på “bestill rapport” og fyll ut skjemaet.
• 1 stk. rapport i trykket og/eller digital versjon• Intern gjennomgang av rapporten for bedriften/organisasjonen i Oslo-området. Kan også gjennomføres digitalt.