Solgte for 200.000 basert på tall fra SponsorTools™

Asgeir Kvalvik, Media & Markedsansvarlig i Kristiansund BK, bruker SponsorTools™ aktivt i innsalgsprosessen. Nylig inngikk klubben en avtale der tall spilte en avgjørende rolle.
 

Hvordan brukte dere tall fra SponsorTools™ i innsalget som ga dere en avtale på 200.000 kroner?

-Vi brukte tallene som prikken over i’en mot slutten av salgspresentasjonen. Om man føler at innsalget mangler det lille ekstra for å vippe avtalen rett vei – funker tallene fra SponsorTools™ helt fantastisk. Gir innsalget en ny giv og interesse. Slike tall danner også et grunnlag for hva en sponsor kan få ut av et samarbeid med klubben.

 

Hva mener du er fordelen av å bruke tall i innsalgsprosessen?

-Mange av KBK sine samarbeidspartnere har lokal forankring og sin kundebase her på Nordmøre. Vi har dog etter opprykket merket større interesse fra flere landsdekkende varemerker – hos disse er tallene fra SponsorTools™ helt avgjørende for oss som sponsorobjekt. SponsorTools™ gir oss også oversikt og innsikt over omtale og synlighet i lokal media.

 

Hva er din oppfatning av hvordan bedriften på andre siden av bordet oppfattet bruk av tall i innsalget?

-Utelukkende positivt. Jeg har opplevd at et innsalg har gått mot et nei, men ender med et JA etter presentasjon av rekkevidde, oppslag i diverse medier og eksponeringen KBK har som klubb.

 

Hvilke rolle spilte bruken av tall for at dere fikk landet avtalen?

-Bruken av tall fra SponsorTools™ fikk en avgjørende rolle mot slutten av innsalget, og var med på å gi ekstra tyngde i avslutningen av selve salgsmøtet.

 

Hvilke tall brukte dere?

-I dette aktuelle salget var egentlig tall fra hele pakken relevant, men TV-tiden var nok det mest avgjørende for denne bedriften.