Medieansvarlig Sponsor Insight

Sponsor Insight er et analyse- og rådgivningsselskap innen sportsmarkedsføring, sponsing og events. Selskapet ble etablert i 2006 av noen av Norges mest erfarne  sponsoranalytikere. Sponsor Insight har i dag 11 medarbeidere og rundt 100 oppdragsgivere i året. Kundene våre omfatter Norges største sponsorer, alle de største særforbundene i norsk idrett og et utvalg festivaler og arrangementer. Sponsor Insight er et referansepunkt for sponsing i Norge. Virksomheten har nordisk tilstedeværelse gjennom søsterselskaper i Sverige og Finland.

Mediebransjen er i en rask utvikling. De tradisjonelle kanalene blir utfordret av stadig nye kanaler og distribusjonsmuligheter. I dette markedet må Sponsor Insight opprettholde god kvalitet og relevans på de mediemålingene som selskapet gjennomfører for norske sponsorer og norsk idrett.

På grunn av stadig økende oppdragsmengde søker vi nå en person til nyopprettet stilling som medieansvarlig hos oss.

Som Sponsor Insights medieansvarlig får du ansvar for selskapets mediemålinger. Dette innebærer daglig oppfølging av et produksjonsapparat på 6 personer, utarbeidelse av rapporter til kunder, samt etter hvert også bidra til utviklingen av eksisterende, og nye, løsninger og metoder. I det daglige vil du jobbe i team med de to andre i vår analyseavdeling.

For å jobbe hos oss må du være sportsinteressert. Da mener vi så interessert at det å jobbe med sportsmarketing fremstår som selve drømmejobben for deg. Siden arbeidsoppgavene er knyttet til sportsmarketing må du være interessert i sport for å trives i jobben, men aller mest for å kunne gjøre en god og selvstendig jobb. Hvis du må tenke deg om i mer enn 2 sekunder for å vite hva Karsten Warholm driver med, så er du antakeligvis ikke rette personen for oss.

Du må gjerne være nyutdannet eller ha 2-3 års arbeidserfaring. Kandidater med erfaring fra analyse-/medie-/kommunikasjon-/PR-bransjen vil være spesielt relevante.

 

Egenskaper

·        Gode samarbeidsevner

·        Trygg og selvstendig

·        Du har godt overblikk og tenker helhetlig

·        God tallforståelse

·        Interesse for teknologi og for kommunikasjon i nye kanaler

 

Kvalifikasjoner

·        Høyere utdannelse innen markedsføring/kommunikasjon, sportsmanagement eller økonomi er spesielt relevant.

·        God skriftlig formuleringsevne er en forutsetning ettersom en stor del av jobben handler om skriftlige kommentarer og analyser i rapporter til kunder

·        God kjennskap til bruk av sosiale medier som Instagram, Facebook, Snapchat og LinkedIn

·        Fordel med kunnskap om dashboard-løsninger og Qlikview spesielt

·        Sportsinteressert!

 

Arbeidsoppgaver

Det daglige ansvaret for Sponsor Insights mediemålinger og faste rapporteringer innebærer blant annet:

·        Daglig oppfølging av produksjonsavdeling

·        Rapporteringsarbeid, herunder analyser og kommentarer til resultatene

·        Dialog med kunder rundt analyser og rapporter

·        Oppfølging og dialog med eksterne leverandører

·        Vedlikeholde og videreutvikle Sponsor Insights rapporteringsverktøy

Er du interessert i stillingen, send CV og søknad til Vegard Arntsen på e-post: vegard@sponsorinsight.no.

Søknadsfrist: SNAREST.

Skulle det være noen spørsmål til stillingen ta kontakt med Vegard på e-post eller tlf: 934 32 655.