EVENTET ER FULLBOOKET!

Du og dine kollegaer er invitert til Sponsor Insights Fagdag om det norske sponsormarkedet i Glassatriet ved Høyskolen Kristiania 10. januar 2018.

Sponsor Insights Fagdag tar for seg status i markedet og veien videre for det norske sponsormarkedet basert på den nylige gjennomførte kartleggingen blant norske sponsorer og sponsorobjekter. Linjene fra kartleggingen vil bli underbygget av spennende foredragsholdere fra Høyskolen Kristiania, VG og Norges Sjømatråd.

Evaluering er et nøkkelbegrep i sponsing, uten en god evaluering av sponsorinnsatsen vil man som sponsor ha lite eller ingen kunnskap om hva man faktisk har fått igjen for sin innsats. Sponsor Insight ønsker å sette fokus på dette området og vil på seminaret dele ut "Sponsor Insights innsiktspris 2017" til en sponsor/sponsorobjekt som har satt måling og effekter i fokus i deres arbeid med sponsing.

 

Sponsor Insights Fagdag:

Dato:                 10. januar 2018

Tidspunkt:         Kl. 08.00 – 11.30

Sted:                 Glassatriet, Høyskolen Kristiania, inngang Kirkegata 24, Oslo.

Oppdatert agenda.png
Vegard Arntsen.jpg

Vegard Arntsen, Daglig leder i Sponsor Insight

Vegard er daglig leder i Sponsor Insight. Grunnla selskapet i 2006 sammen med Lars Brockstedt Svendsen. Har over 15 års erfaring fra sponsor- og analysebransjen. Var med på å stifte Sponsor- og Eventforeningen i 2001 og mottok foreningens hederspris i 2017. Vegard har gjennom årene bl.a. satt fokus på opparbeide målingsmetoder for sponsing, bl.a. gjennom forskningsprosjekter i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Var tidligere avdelingsleder for sponsing i MMI, hvor han også satt i ledergruppen.

Simen Gjerstad.jpg

Simen Gjerstad, Konsept- og Sponsorsjef i VG

Simen har jobbet hele sin yrkesaktive karriere i Schibsted, og har nå ansvaret for konseptutvikling og sponsorater i VG og Schibsted Nasjonal Digital. Simen vil fortelle historien om hvordan VG jobber med å nå ut fremtidens VG-lesere og hvordan de bruker målinger til å utvikle konsepter og dokumentere effekter for sine samarbeidspartnere.

Rune Bjerke 2.jpg

Rune Bjerke, Førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania.

Rune har jobbet med forskingsprosjekter relatert til markedsføring, forbrukeratferd, merkebygging, organisasjon og menneskelige ressurser. Han er spesielt opptatt av å kunne dokumentere effekter av investeringer i markedsføringsverktøy eksternt og internt og hvordan tiltak påvirker merkestyrke og organisasjonskultur. I disse dager forsker han på effekter av sponsorater og har skrevet boken Helse i hver krone – eventledelse og sponsing (Fagbokforlaget).

Lars Brockstedt SVendsen.jpg

Lars Brockstedt Svendsen, Partner i Sponsor Insight

Lars er partner i Sponsor Insight og jobber som sponsorrådgiver og analytiker. Han holder gjennom året mange kurs og foredrag. Grunnla selskapet i 2006 sammen med Vegard Arntsen. Har over 15 års erfaring fra sponsor- og analysebransjen. Var med på å stifte Sponsor- og Eventforeningen i 2001 hvor han nå sitter i styret.                          

Bjørn-Erik Stabel 3.jpeg

Bjørn-Erik Stabell, Markedssjef for Norsk laks og ørret hos Norges Sjømatråd

Bjørn-Erik jobber med utvikling og markedsføring av Laks er viktig for Norge-kampanjen som har brukt idrett og aktivering av sponsorater til å markedsføre norsk laks nasjonalt og internasjonalt for å styrke omdømme til norsk laks og laksenæringen. Med over 180 dager på veien i 2017, har laksenæringen vist hvordan man kan bruke idrettssponsorater på en spennende måte i møte med det norske folk.

For spørsmål, ta kontakt med Sponsor Insight v/Espen Meland;
Tlf;        482 29 922
E-post;  espen@sponsorinsight.no